%0 Journal Article %T نیازسنجی آموزش محیط زیستی معلمان هنرستان‌های ‌اهواز %J محیط زیست و توسعه فرابخشی %I پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار %Z 2980-9088 %D 2016 %\ 09/22/2016 %V 1 %N 57 %P 19-26 %! نیازسنجی آموزش محیط زیستی معلمان هنرستان‌های ‌اهواز %K نیازسنجی %K آموزش محیط‌زیست %K هنرستان های اهواز %R %X تحقیق حاضر با هدف نیاز سنجی آموزش محیط‌زیستی معلمان هنرستان­های اهواز انجام شد. تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی است. نمونه آماری تحقیق شامل 108 معلم (54 مرد و 54 زن) است که به صورت تصادفی و بر اساس جدول مورگان انتخاب شد. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته اطلاعات زیست‌محیطی می­باشد که بر اساس مؤلفه­های شابینا (2009) طراحی شد. تجزیه و تحلیل داده­ها با استفاده از نرم­افزار SPSS انجام شد. جهت بررسی تفاوت معنی­دار بین متغیرها از آزمون t و آنالیز واریانس (ANOVA) و  ارتباط بین متغیرها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد که اطلاعات زیست محیطی معلمان مورد مطالعه در حد متوسط و در بخش­های تنوع زیستی، انرژی و منابع طبیعی در حد ضعیف است. نتایج دیگر این تحقیق نشان داد که بین جنسیت معلم و اطلاعات زیست‌محیطی تفاوت معنی­دار وجود ندارد ولی بین رشته تحصیلی و اطلاعات زیست‌محیطی تفاوت معنی­دار وجود دارد. هم­چنین بین تحصیلات و اطلاعات زیست‌محیطی ارتباط وجود ندارد.  %U https://www.envjournal.ir/article_49798_a74fc522db47eb87b92f3225819ccaee.pdf