1- احمدی، ع. و حاجی نژاد، ع. 1389. تخریب محیطزیست مانعی در برابر توسعهپایدار. مجموعه مقالات چهارمین کنگره بینالمللی جغرافیدانان جهان اسلام.
2- افتخاری، ع. عارفنیا، خ. سجاسی قیداری، ح. فیروزنیا، ق. صادقلو، ط. دیانی، ل. و فتاحی، ا. 1389. راهبردهای توسعه آموزش توسعهپایدار ایران. جغرافیا (فصلنامه علمی پژوهشی انجمن جغرافیای ایران)، دوره جدید، سال هشتم، شماره 25، 66-47.
3- حاتمی نژاد، ح و جاهدی، ف. 1388. جایگاه دانش زیستمحیطی زنان در توسعهپایدار شهری. شهرداری. سال 9. شماره 25، 55-50 حجازی، ی و عربی، ف. 1387. عوامل مؤثر در جلب مشارکت سازمانهای غیردولتی در حفاظت از محیطزیست. مجله محیطشناسی، سال سی و چهارم، شماره 47، پاییز 87، 106-99.
4- دیبایی، ش و لاهیجانیان، ا. 1388. بررسی برنامههای درسی مقطع راهنمایی با تاکید بر محورهای آموزش محیطزیست. علوم محیطی، سال ششم، شماره سوم، 184-177.
5- رحمتی، ع. 1391. بررسی روند ارزیابی اثرات محیطزیستی در ایران چالشها و راهکارها. محیطزیست و توسعه، سال 3، شماره 5، بهار و تابستان، 23-15.
6- رمضانی قوام آبادی، م. 1391. بررسی راهبردی آموزش حفاظت محیطزیست در ایران: ضرورتها و تنگناها. فصلنامه راهبرد، سال بیست و یکم، شماره 65، 257-233.
7- شاهنوشی، م و عظیمهالسادات، ع. 1386. تحلیلی بر فرهنگ زیستمحیطی مردم اصفهان و برخی از عوامل موثر بر آن. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان (ویژه علوم اجتماعی)، پیاپی 23، 15-34.
8- عبداللهی، ع. و صادقی، ح. 1391. نیازسنجی آموزش زیستمحیطی دانشآموزان پسر مقطع ابتدایی شهر اصفهان. آموزش و محیط زیست، دوره 1، شماره 1، 16-9.
9- غنیان، م. مهراب قوچانی، ا. رواحینژاد، م. سالاروند، ز. رحیمی، ف. و خیراللهی، م. 1392. گزارش پروژهی دورهی آموزشی محیطیار در مدارس ابتدایی شهر اهواز. اداره حفاظت از محیطزیست استان خوزستان.
10- فروتنکیا، ش. 1389. بررسی عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موثر بر فرهنگ زیستمحیطی شهروندان (مورد مطالعه: جامعه شهری اهواز). پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید چمران اهواز.
11- فیروزی، م. 1384. حقوق محیطزیست. انتشارات جهاد دانشگاهی.
12- قضاوی، م. لیاقتدار، م. عابدی، ا. و اسماعیلی، م. 1389. تحلیل محتوای کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره ابتدایی ایران به لحاظ توجه به معضلات زیستمحیطی. اندیشههای نوین تربیتی، دوره 6، شماره 4، 123-152.
13- مرکز مطالعات و خدمات تخصصی شهری و روستایی. 1385. از سری متون آموزشی ویژه دهیاران محیطزیست روستا (مدیریت مواد زائد، فضای سبز روستا و ...). پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی.
14- Athman, J. & Martha C, M. 2001. Elements of Effective Environmental Education Programs. U. S. Department of Education.
15- Australian Government, Department of the Environment and Heritage. 2005. ISBN: 1 86366 597 8.
17- Howe, C. 2009. The Role of Education as a Tool for Environmental Conservation and Sustainable Development. Dissertation Submitted for the Degree of Doctor of Philosophy at Imperial College London.
18- Meredith, J. Cantrell, D. Conner, M. Evener, B. Hunn, D. & Spector, P. 2000. Best Practices for Environmental Education: Guidelines for Success. A project of Ohio EE 2000: A Strategic Plan for Environmental Education in Ohio. Published by: Environmental Education Council of Ohio.
19- Shepardson, D. P. & Wee, B. 2007. Students’ Mental Models of the Environment. Journal of Research in Science Teaching. Vol 44, No 2, 327- 348.
20- The North American Association for Environmental Education (NAAEE). 2010. Early Childhood Environmental Education Programs: Guidelines for Excellence. Available in: www.naaee.org.
21- UNESCO. 1985. Environmental Education: Module for Pre-Service Training of Social Science Teachers and Supervisors for Secondary Schools. Prepared at National Council of Educational Research and Training, New Delhi, India. UK, pp. 61–9